Friday

Känner mig helt seg, men det kanske är för att jag va uppe så tidigt idag. Men men, så kan det vara. Jag har iallafall vart ner till tvättstugan, skrivit in ett arbete på datan, vart till affärn och skickat iväg ett paket och lite sånt där. Nu funderar jag på att ta tag i skolarbeten, men jag orkar verkligen inte. Jag vet att det kommer bli jätte stressigt nästa vecka annars, men jag känner mig inte ett dugg pepp på det.

Förresten, jag kom att tänka på en sak. Man ska ju förebrygga diskriminering och sånt där, eller hur? Men jag såg en reklam från telefiket, där det står olika nummer för tjejer och killar. Och gissa vad?! Tjejerna ringer gratis från vilken operatör som helst, medan killarna ska betala minst 2.25 i minuter när dom ringer! Tycker det är så jäkla sjukt egentligen, tycker inte ni det? Ska det inte vara lika för alla egentligen?
Nej, men det är ju tyvärr såhär det funkar. Killar får betala mer, medan tjejer får betala mindre.

Men nej, nu ska jag gå och ta tag i allting.. Försöka fixa fram allting som jag ska ha till kvällen också..

Ha det <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0