Vänner är det bästa

Eller hur? Men det som är nackdelen i dagens läge, det är att antingen så har man inte tid att träffa sina vänner på grund av skolan och för att man ska hinna träna, eller så är det för att dom bor i en stad ett x antal mil från en själv, så det inte går att bara gå dit på typ 10 minuter. Det är ganska ledsamt måste jag säga. Tycker inte ni det? Vännerna är ändå en stor del av ens sociala liv. Annars skulle man ju bara ha familjen, och hur kul är det? Då tror jag nog att man skulle få social fobi eller nånting.

Nej, jag tycker verkligen att det är jätte tråkigt med att ens vänner bor så långt bort så att man inte kan träffa dom när man vill, eller när det aldrig finns tid för att träffa dom vänner man har i närheten. Det är verkligen jätte tråkigt, det tycker jag.

Jag vill verkligen få en bättring på det där med att träffa vänner, det vill jag verkligen. Men vilka ser mig som vän då? Det är ju det som är frågan. Tänk om alla bara ser mig som någon man umgås med bara för att ingen annan har tid? Eller för att det inte finns någon annan som man kan gå med till ett visst ställe eller nånting? Egentligen har man ju ingen aning om vad folk tänker om en, om dom ser en som vän eller hur dom ser en. Bara för att man ser en viss person som vän så betyder det ju inte automatiskt att den gör det.

Nej, livet är egentligen ganska komplicerat måste jag säga. Men man får hitta fördelarna med det också, och nackdelarna. Men vända nackdelarna till någon positivt. Eller hur? Omvandla det negativa till det positiva, det är ett bra sätt för att bli en bra person och må bra med sig själv. Eller tror ni inte det? Jag tror iallafall att det är så. Det är väll ingen som mår bra av massa negativitet? Varken en själv eller omgivningen.

Ta vara på livet, imorrn kan det vara försent !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0