Fredag

Dagen började kanske inte direkt så jätte bra. När jag skulle göra gröt och kollade mjölken, så va det bara att hälla ut den. Den va lika hård som hårdvispad grädde, risktigt äckligt måste jag säg, så det blev ingen gröt för min del. Så nu sitter jag och äter smörgås och vatten. Känns riktigt fattigt måste jag säga, men men. Så kan det ju vara. Får tänka positivt, får vara glad att det ens fanns någonting hemma att äta överhuvudtaget.

Jag har förresten funderat på en sak. Det som att var och varannan skaffar barn nu för tiden, som att det är den nya accesoaren. Planerar man att få barnen? Skyddar man sig inte? Blundar man för att man är gravid? Assa, det finns så mycke tankar om det här. Visst, jag förstår att man inte vill göra abort när man fått ett barn i magen, det skulle absolut inte jag kunna göra. Men jag känner det att jag vill gå klart skolan först innan jag skaffar barn, jag vill ha en utbildning så att jag kan få ett jobb. Okey, jag har ett jobb just nu men det är inte så mycke att skryta om. Men ah, frågorna bara finns där. Jag vet ju inte hur det är, jag har ingen direkt kompis sådär som är gravid. Jag känner till folk, några bekanta och kompisars kompisar. Sen finns det ju dom som går runt och skryter om att dom är gravida och grejer, även fast dom bara har gått några veckor. Nej, jag förstår inte riktigt det här med att var och varannan är gravida. Inget elakt menat mot er som har barn eller är gravida, men jag blir fundersam. Visst, jag förstår min syster som har två barn, men hon hade åtminstone en utbildning, och hade flyttat hemifrån. Det va inget planerat direkt heller. Hon tog ju tabletten dagen efter, men bebisen fanns kvar där ändå. Och det är jag ju glad för, för tack vare det så finns min lilla ängel, min lilla prinsessa. Och visst, jag förstår att ni är glada över era barn och framtida barn också, men jag funderar iallafall.

Jag vet en sak iallafall, och det är att jag inte vill ha något barn fören jag har gått klart skolan. Åtminstone gått klart gymnasiet.

Nej, nu måste jag äta upp här och göra klart det sista innan jag ska dra till skolan. Snacka om att jag kommer vara helt död efter idrotten, haha, men så kan det ju vara. Sedan blir det hem snabbt och byta grejerna och dra till tåget. Måste kolla upp när pappa slutar också och när Siwan slutar. Men det gör jag lite senare under dagen. Undrar hur det kommer gå för AnnIrene idag då när hon ska jobba själv, och ta pengarna själv. Äsch då, det går nog bra.

Nej, dags att gå bort härifrån. Skriver väll kanske ett blogg när jag sitter på tåget eller när jag är hemma hos min pappa.

<'3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0