Tisdag

Hejsan allihop !
Jag kan inte annat än må bra just nu. Fast igår när jag satt på tåget på väg hem till Fagersta igen så började jag fundera på livet, vad det innebär egentligen. Men jag kom aldrig fram till något vettigt. Vad innebär livet egentligen tycker ni? För mig känns det som att det bara är någon slags slavlek eller vad man ska kalla det. Du börjar livet med att bara få massa närhet och kärkek hela tiden, sedan går du på dagis (förskola som det heter nu förtiden), sedan lekis (förskoleklass), skola, gymnasiet, jobbar sedan blir det pension. Och utöver det så är det plugg, vänner och familj som man ska hinna med. Och allting som man vill hinna göra. Åka utomlands och det ena efter det andra. Man vill göra så mycket här i livet men det finns inte tid eller pengar till allt man vill göra. Och sen det här med kärlek. Om man skaffar pojk/flickvän. Då är det bråk hit och dit, sårade känslor hit och dit. Man mår dåligt, mår bra om vartannat och massa massa sånt där hela tiden. Så vad går livet ut på egentligen? Är det någon som kommer med någon bra teori? Jag vill gärna höra iallafall. Det skulle vara trevligt och se hur andra tänker. Om man tänker som jag eller helt annorlunda.

Iallafall, när jag stod i duschen idag så upptäckte jag att jag har fått ett blåmärke på min arm. Jag vet inte vart det kommer ifrån, men det kan ju vart från igår när jag och barnen på min praktik boxades lite. Haha. Dom boxade på mig, jag boxade inte tillbaka. Så elak är jag inte så att jag slår små barn. Haha.

Aja, men okey. Jag är iallafall riktigt glad. Jag mår bra nu. Det är skönt. Jag har mina underbara vänner och mina underbara familjer att tacka för att jag mår bra. Det är tack vare dom. Och kanske lite tack vare mig själv för att jag avlagt mig vissa saker. Avvärjat dom från mig liksom. Och det är ju bra. På det viset så kommer jag vidare här i livet, det finns inget som stoppar mig för någonting. Jag hoppas bara att det verkligen försvinner totalt från mitt liv nu, för det har bara vart massa skit med det, och jag klarar inte av mer av det. Jag vill må såhär bra som jag gör.

AIR, vi får inte glömma bort varandra nu. Och inte glömma bort hur bra vi har det tillsammans. Du och jag, Ben&Jerrys och en bra film. Det låter väll bra? Hehe, såhär kan det ju vara. Bara massa bra i livet.

Snart blir det tatueringar igen, och piercing. Det här är bra. Allting börjar bli perfekt. Och sedan Sthlm för jobb förhoppningsvis. Bara jag blir av med den där äckliga skulden, som jag håller på att jobba på. Det ska lösa sig på något sätt, det kan jag lova dig.

Men nej, nu måste jag gå och äta frukost innan jag ska till sjukhuset.

Ciao <3

Kommentarer
Postat av: Jaana

JAG, kommer ALLTID att finnas för dig gumman. Längtar redan att få åka hem te dig & ha kul :D!

LOVE!! <3

2009-03-10 @ 18:34:10
URL: http://finskadamen.blogspot.com
Postat av: annirene

du, jag, ben&jerrys och en sjujäkla rolig tjejkväll låter perfekt :D

2009-03-10 @ 22:08:15
URL: http://annirener.blogg.se/
Postat av: annie

Vad rolig du är... drömm inte för mkt bara, du kommer ångra dig. Allt är genomskinligt..

2009-03-11 @ 16:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0