Sant

Nu är det såhär att en kompis till mig tyckte jag skulle skriva en sak med mina egna ord. Efter att jag hittade en sak på bilddagboken så tyckte hon att jag skulle skriva med egna ord det, för att hon vet att jag kan. Så jag får väll göra som hon säger då. Haha. Så här kommer det :P


"Orden hora, slampa, skabbig, äcklig, ful, tjock, är ord som sätter sig långt in i oss tjejer. Det kanske ser ut som att vi egentligen inte bryr oss, men det gör vi. Vi grämer oss för dom orden. Dom  orden gör att man får ett hemskt rykte, och man börjar må dåligt med sig själv.
Vi tjejer måste hela tiden tänka efter innan vi gör något och efter vi har gjort något, analysera allting. Allt det här kan göra tjejer starkare här i samhället, eller så trycker det ner dom så in i helvete. Det är antingen eller. Och vilka är det som använder allting det här mot oss? Jo, det är killarna. Säger dom "Du är tjock och ful", då börjar vi tjejer gå ner i vikt, sminka oss , tänka på vad vi har för kläder och liknande. Och då klagar ni killar på att vi är utseendefixerade, men det är ju ni som gör oss till såna. Det är ni.
Och ni killar, ni kan hoppa runt med flera tjejer, och får rykte som player. Men det ger status. Man vill vara med er ändå. Om en tjej skulle göra samma sak, då skulle hon bli slampa, hora You name it!. Det är ingen som vill vara med en sån tjej. Varför är det på det här sättet för?
Vi är helt hjärnskynklade av er killar.
Ni står där uppe på vinnarpallen och ler, för det är ju ni som vinner över oss hela tiden. Alltid. Och nedanför vinnarpallen står en stackars tjej och gråter och är helt trasig. Och det är tack vare er.
Djävulen är en kille, eller hur? Det måste ju vara så, varför skulle det annars vara sånt stark med killar? Varför är det annars alltid dom som ska vinna? Varför är det alltid som ska vara bäst?

Dom gör oss tjejer utseendefixerade, dom gör oss helt hjärnskrynklade. Inte för att dom kanske själva är utseendefixerade på sig, utan för att dom vill att dom runt omkring dom ska se bra ut, och det är ju vi tjejer som är runt omkring dom.

Så är det, killarna är den så kallade eliten, och tjejerna är den så kallade skiten. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0