Fredag

God kväll.
Måste säga att jag verkligen inte vill det här mer nu. Det va sista dagen på praktiken idag, och jag vill verkligen inte sluta. Jag vill vara kvar där längre. Jag verkligen älskar det där stället, men nu blir det tillbaka till skolan igen. Eller först Sälen sedan skolan. Jag vill inte! Jag vill vara kvar på praktiken.
Fast dom va så gulliga. Jag har fått teckningar och presenter därifrån. Det tycker jag va jätte gulligt av dom. Och jätte snällt. Efter praktiken och efter att jag sagt hejdå till alla och lovat att jag ska komma och hälsa på, så åkte jag ner till stan för jag trodde att jag skulle träffa en kompis. Det va ju bestämt så, men när jag sitter där på bussen säger han att han inte kan träffas. Snacka om att jag blev irriterad för att han inte kunde sagt till tidigare. Jag kunde ju inte direkt bara hoppa av och ta nästa buss tillbaka, så jag fick åka hela vägen till stan iallafall. Som tur va så fick jag tag på C som kunde komma ner och hålla mig sällskap en liten stund, och sen kom min lillebror T också. Så jag gick runt med honom när C stack.

Mina glasögon hade kommit idag också, men vad jag inte visste va att man va tvungen att betala hela summan innan man fick glasögonen. Och tror ni att jag hade dom pengarna? Nej, det hade jag ju såklart inte, så jag fick lov att ringa till pappa. Så han sa att vi fick gå dit imorrn istället och hämta ut dom, så skulle han lägga ut pengarna åt mig. Fast det är mamma som kommer betala resten av glasögonen sen, för hon tycker inte att jag ska behöva betala för dom själv. Fast jag kommer ju betala så länge, så får väll hon betala till mig sen i så fall. Kan ju inte ta hur lång tid som möjligt heller.

Iallafall, imorrn är det fullt upp känner jag. Först är det handledarkurs, sedan hämta glasögonen, och efter det hem och packa massa. Jag lovar att det säkert är nånting som jag inte har som jag verkligen behöver ha med mig. Det skulle ju vara super bra *eller inte*.

Nej, nu ska väll jag gå och fixa med grejerna så att jag får med mig allting hem till mor min.

Ciao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0