Tisdag

God morgon god morgon.
Usch, jag kom precis på att det snart är dags för skola. På torsdag börjar man igen, och vi börjar med tema-dag direkt. Jätte tråkigt måste jag säga, och dom flesta tycker att det är det också. Det är bara lärarna som tycker att det är kul. Och dom fattar inte det heller. Vi klagar jämt på dom här tema-dagarna. Men visst, det är bara 4 gånger kvar, men sen ska vi up på praktik igen. Jag vill inte ut på praktik. Och efter praktiken så ska vi åka till Sälen. Det har jag heller ingen lust till längre. Jag vill bara vara i skolan, och gå klart så att man kan slippa det här snart. Jag är så trött på skolan så det finns inte. Men det är väll bara att bita ihop. Jag ska klara skolan, så är det ju. Men jag vill verkligen inte gå här. Vill absolut inte gå på den här linjen heller. Jag vill inte jobba med barn, jag vill inte jobba med nånting som man kan bli när man går barnochfritid. Jag vill inte ens bli polis längre. Jag vill bli stylist. Make Up Stylist. Det vill jag. Eller något åt det hållet.

Jag såg att det fanns en utbildning i Stockholm, men den kostar säkert massor med pengar. Men jag ska ju börja lägga undan hälften av alla mina pengar som jag får, och sen så ska vi se hur långt dom pengarna räcker. Jag vill göra något med mitt liv liksom, inte bara vara i den här staden och ruttna bort. Verkligen inte.

Och förresten, nu är det nytt år. Nya tag. Nya löften. Eller löften och löften, det är sånt som jag iallafall ska klara av för att jag ska må så bra som möjligt och sådant.

1. Äta godis bara en gång i veckan.
2. Skräpmat bara en gång i månaden.
3. Träna regelbundet 4-5 gånger i veckan.
4. Sköta skolan.
5. Försöka få ett extra jobb.
6. Sluta röka helt och hållet ! Inte ens feströkning !

Sen är det bara massa småsaker, som egentligen inte har någonting med att fixa upp mitt liv. 

Så här kan det vara. Men nu ska jag nog fixa upp lite här på mitt rum, fixa mig, plugga och lite sådant.

Vad ska alla andra göra idag då? Och vad har alla andra gett för löften för år 2009?

Ciao <3

Kommentarer
Postat av: amanda

sv: okej :) jag ska ju ha min kurs samma dag som min fest så det blir perfekt haha ;)

2009-01-06 @ 12:36:39
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: Jaana

Visste inte äns att du rökte :S

Men lycka till :D

2009-01-07 @ 11:02:29
URL: http://jaanahakula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0