Onsdag

Jag måste säga att jag är riktigt riktigt trött på allting just nu. Jag är så trött på det här. Snacka om att verkligen pressa en och massa. Utnyttja. Jag blir tokig. Förr eller senare får han ju pengarna, men jag har dom inte just nu. Det har precis vart jul och grejer, tror han verkligen på allvar då att jag har så mycke pengar som han ska ha?
Jag vill inte ha det här livet, det vill jag verkligen inte. Inte nu iallafall. Allting känns så jobbigt. Allting känns så skit. Men man måste försöka att blicka framåt också. Jag måste försöka tänka framåt, att allt blir bättre.
Man kan ju alltid hoppas på att det blir det iallafall. Och det gör jag verkligen. Men just för tillfället så känns allting tungt.

Jag har ångest över mönstringen också. Ångest över att jag inte har tränat så ordentligt som jag borde ha gjort, och ångest över att veta att jag inte kommer klara mönstringen. Dom kommer säkert säga att jag är för svag eller nånting. Jag får panik. Jag vill inte misslyckas. Jag måste klara det. Jag hatar att misslyckas. Usch, jag vill verkligen inte det. Jag kommer ju få världens panik. Tänk om dom säger att jag är för svag? Vad gör jag då? Vad säger man då?
Nej , nu får jag sluta. Klarar jag inte det den här gången, då försöker jag en gång till nästa år. Jag ska klara det, så enkelt är det. Klarar jag inte det den här gången, då ligger jag i och verkligen toktränar, och ser om jag klarar det nästa gång. Jag tänker inte ge upp. Jag vill göra lumpen, så enkelt är det.

Men okey, nu ska jag verkligen ta tag i mitt liv. Det ska jag verkligen. Det funkar inte att ha ett halvdant liv. Inte för mig. Jag måste verkligen fixa det här. Jag måste ta tag i det ordentligt. Nu är man singel, nu kan man fokusera helt och hållet på sig själv, fast nu lät jag väldigt ego istället. Det va ju inte bra. För det tycker jag ju inte att jag är, inte nämnvärt iallafall. Visst, lite ego är jag ju, men jag fokuserar ju inte allt på mig. Jag bryr mig ju inte bara om mig själv. Ofta så bryr jag mig inte alls nånting om mig själv, utan bara om alla andra. Iallafall enligt min familj. Men ja, jag vet ju inte vad alla andra tycker. Och nu kommer jag ur spåret igen också. Det är jag ganska duktig på märker jag. Fast det kanske blir så när man skriver på bara? Eller? För när man sitter och skriver så skriver man ju direkt som man tänker, eller hur? Det gör iallafall jag, även om jag inte skriver exakt vad jag tänker. Vissa saker bör man ju inte skriva eftersom att någon kanske tar illa upp.

Oftast så ska man ju tänka på att inte skriva för mycke privat, till exempel om relationer med familj och vänner, och dom runtomkring. Det är ju inte så smart om man gör det, menar jag. Det tycker iallafall inte jag. Jag tycker inte att hela världen ska få reda på vad man har för relation och sådant, det tycker jag verkligen inte. Det är sånt som man själv ska veta, och dom andra som bör veta det. Inte dom som inte har något med det att göra. Och nu är jag verkligen ute på helt spår. Vad va det jag skrev om nu igen? Hmm... Jag kommer inte ens ihåg det  nu. Snacka om att ha dåligt minne och komma in på massa annat. Haha. Är det någon mer som är så? Eller är det bara jag?

Hmm, aja.. Det här är lite segt. Jullovet har bara sprungit iväg. Det känns som att jag inte har gjort nånting, och imorrn börjar skolan igen. Sickan otur man får ha. Men men, vi börjar med tema-dag, och jag hoppas verkligen att det går fort. Jag tror iallafall att vi har allt vi behöver ha för att kunna börja med allt det vi ska göra. Men hur gör man så att man bara har en filmsnutt från en film? Jag vet ju inte hur man gör, jag har inte så stor koll på datorer och sånt där. Jag kan lite mer än mamma, men jag kan inte så himla mycke. Man lär sig ju liksom allt eftersom att man behöver göra något annat som man kanske inte brukar göra. Jag lärde mig ju till exempel excel förut när jag skulle göra ett schema i skolan. Då gjorde jag med excel för första gången i mitt liv. Jag trodde det skulle vara jätte svårt, men det va det ju inte... Hmm, undrar om det va något jag skulle gå upp och göra? Jag kommer inte ihåg. Men jag tror att det va det. Fast det kanske redan har ordnat sig.

Vad ska man göra idag då? Jag skulle iallafall behöva tvätta, tvättkorgen är typ överfull och det är ju inte bra. Sen skulle jag ju behöva börja läsa lite i körkortsböckerna, och börja med specialarbetet. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Jag tänkte att jag skulle skriva något som är relaterat till Don´t Drink And Drive. Men hur ska man göra då då? Jag har liksom ingen koll på nånting känner jag. Jag vet ju inte ens hur man ska skriva. Ska man skriva som en uppsats? En bok? Eller vad? Jag har ingen aning ärligt talat. Hmm, jag får ta och fundera lite mer på det sen..

Hmm, nu måste jag nog gå. Ska upp på stan och fika.
Vad gör alla andra idag då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0