Torsdag

Hejsan allihop!
Jag hann aldrig skriva igår efter att jag hade kommit hem från Västerås. Men iallafall, jag fick glasögon när jag va hos optikern, men jag måste säga att det är riktigt jobbigt att ha dom. Fast nu till en början ska jag bara ha dom när jag sitter vid datan och sen när jag läser, och när det funkar bra så ska jag ha dom när jag kollar på tv och sånt också. Fast dom är egentligen för starka för mig, för det är +1 på dom, och jag har bara 0.5 och 0.6 på ögonen, så det blir ganska konstigt för mig. Iallafall, så ska jag ha dom i två veckor sedan ska jag tillbaka och se hur det gått och fixa andra glasögon och sådär. Just nu har jag ju bara låneglasögon.
Efter jag hade vart hos optikern så gick jag lite med två från klassen. Som va där i Västerås, så hittade jag en topp på NewYorker som jag ska ha på kryssningen sen hade jag tänkt. Jag tyckte den va jätte snygg. Det va en tubtopp,och jag brukar egentligen inte tycka om tubtoppar, men den där tyckte jag verkligen om. Efter det så gick jag och min lillebror T och åt på Saffets. Men jag måste säga att deras mat inte är nå bra längre. Jag blev jätte illamående av den, så det va inte direkt kul. Efter det så gick vi till NewYorker igen, för mamma ville också ha en topp, men efter det gick vi till tåget, för att åka hem.. Även fast att det tog en timme innan tåget åkte då men. Haha.

Väl hemma så gick vi över till syrran en liten stund för att T skulle få träffa dom. Det va ju ett tag sedan, men sen stack vi hem, för vi skulle äta. Fast det tog ett tag, och jag lyckades med att ta ut maten för tidigt ur ugnen, så den vart inte speciellt bra kan jag ju lova. Haha. Fast jag stoppade in den sen igen, och så gick jag och T till affären sedan hem till R , där vi åt lite nudlar, och sedan kollade på film. Eller jag kollade inte så mycket, för jag somnade. Haha. Jag va helt slut. Och sen va R så gullig att han skjutsade hem oss , för jag va så himla trött. Det va gulligt av honom tycker jag.

Väl hemma så fixade vi oss så att vi kunde gå och lägga oss. Och nu sitter vi här hemma. Jag har läst lite körkortsteori, även fast att det inte blev så mycket, men ändå. Haha. Och T kollar på tv, men tror att vi ska gå upp och äta frukost nu. Sen får vi se hur det blir resten av dagen, om vi ska åka och fota eller inte. Måste ju komma ihåg att han ska med tåget tillbaka till Västerås också, annars får jag hans mamma på mig, och det är inte kul kan jag lova. Haha.

Men nej, nu ska jag gå och vara lite social med min bror, och fräscha upp mig lite.

Ciao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0