Lördag

Hann tyvärr inte skriva tidigare idag, så det får bli nu. Eller hann och hann, jag orkade inte, för va helt slut då jag knappt sovit någonting under hela natten. Det va en riktigt tuff natt, men hoppas att det inte blir lika i natt. Håller tummarna för att det här blir en natt som jag kan få sova hela natten, det skulle vara riktigt skönt. Kommer inte ihåg sist jag sov en hel natt faktiskt.

Iallafall, idag så var vi till Avesta då min morfar blev 65 år och går i pension. Så nu börjar han verkligen bli en gammal gubbe, eller det kanske man blir i och med att man går i pension? Jag vet inte riktigt. Jag vet iallafall att han nu går i pension, och att han är världens mest underbaraste morfar. Jag skulle nog inte vilja ha någon annan morfar faktiskt, jag älskar honom verkligen hur mycke som helst. Det där är min gamla gubbe det, och ingenting kommer någonsin bli sig likt den dagen han lämnar oss. Men så får man ju inte tänka nu heller, idag ska ju vara en bra dag då man får fira någonting med dom man tycker om och älskar.

Och måste säga att det är sjukt hur underbara ens kusiner egentligen är. Jag träffar dom inte direkt speciellt ofta, men helt underbara är dom. Blev helt rörd idag när jag såg dom, när Sebban hade min lilla bebis i sin famn och hur han gosade med honom och sådär. Helt underbart. Och sen när Dennis också kom och gosade med honom. Kan man bli mer varm i hjärtat eller? Sånt där får mig att bli så glad, jag vet inte varför, men jag blir helt varm i kroppen. Det är verkligen en helt underbar känsla måste jag säga.

Sen har det ju funnits lite skit med den här dagen också, men det tycker jag är onödigt att ta upp här. Det kan stanna på ett annat ställe, behöver ju inte alla få reda på. Eller hur?

Jag körde iallafall hem från Avesta, och jag trodde först det skulle vara läskigt att köra då det va lite halt och sådär ute, men det va inte det. Det gick jätte bra också för den delen. Fick lov att vänta på min syster efter vägen bara, eftersom hon kommer efter oss då hon skulle lämna en av mina alla kusiner hemma. Men det gick bra iallafall.

Nu får vi se vad jag ska göra, men tror det blir att lägga sig i soffan och glo på film med min påse godis som mamma köpte åt mig. Sen får det bli sängen tror jag.

Hoppas du kan försöka tänka igenom det här. Det är inte lätt för mig heller, det hoppas jag att du vet. Jag vet inte vad jag ska tänka och tro, tänk på det. Jag vill veta, men inte så lätt när det känns som att allt döljs. Jag försöker mitt bästa, men det är inte alltid det går. Jag är inte perfekt, men jag vill vara där och finnas där. Så snälla, stäng inte ute mig från allting, det blir inte bättre. Vill inte bli glömd och "bortkastad".

Sweet dreams

// LINN H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0