Här igen!

Hejsan allihop!
Nu va det ett tag sen som jag skrev ett inlägg, men det blir så ibland när man inte riktigt har tid med en dator eller när man inte kan komma ut på internet.

Som alla vet så var ju jag iväg på kryssning för comme ci comme sa två veckor sedan med Ann Irene plus massa andra. Det va riktigt trevligt kan jag säga. Men sen hann ju inte jag med datorn så överdrivet. Om jag minns rätt så skrev jag ett inlägg efter kryssningen iallafall, men mitt minne är ju kort men bra ;-) Haha. Iallafall så va ju jag och jobbade min sista dag den dagen vi kom hem från kryssningen också, sen va det bara hem och packa upp allting från kryssningen och sen packa nytt igen, då jag skulle åka till Öland med Daniel dagen efter.

Iallafall, väl när vi va på Öland så visade det sig att mitt internet inte funkade just där vart vi bodde, eftersom att det va så dålig mottagning där, men vad gör det egentligen när man är borta på semester? Det är väll meningen att man ska hålla sig borta från dator och sånt då, eller? Så enda gången det blev att man använde datan, det va när man skulle kolla på någon film som va på datan och sen ibland när man hade musik på via datan. Fast vi hade ju sån tur att vi hade en liten stereo där så att vi kunde lyssna på skivor också. Det va ganska skönt, förutom det att Daniel va ganska duktig på att tjata ut vissa låtar enbart. Haha. Men det är väll sånt man får ta ibland.

På Öland hade vi iallafall super bra väder. Sol och lite blåst bara. Så det va riktigt härligt kan jag lova. Och vi va iväg och kollade på lite saker vissa dagar också. Körde Gokart, spelade minigolf, va iväg till Borgholms slottsruin och Kungafamiljens sommarslott som dom har där borta. Solliden heter det stället iallafall. Och det va ju trevligt att sticka iväg sådär och kollade på lite grejer och så. Sen va vi ju inne i självaste Borgholm några gånger också och kollade i lite affärer. Vi åkte dock hem från Öland 6 dagar tidigare, och det regnade ju den dagen som vi åkte hem också, så det va väll bra på sitt sätt.

Väl hemma i Fagersta igen så hände det massa saker, så man sov hos syrran först, sen åkte man över till mormor och morfar och sov där en dag, sedan sov jag hemma hos Daniel, och efter det åkte jag till Stockholm. Sitter här i Stockholm just nu, men ska åka hem idag. Kommer bli jätte konstigt att sova i min egen säng igen nu när det va ett tag sen. Men nej, nu ska jag inte hålla på och skriva massor.

Ciao <3

Kommentarer
Postat av: Jaana

Öland e ett fint ställe ^^. BTW så är det Filipstadsmarken snart!

2009-08-17 @ 11:34:28
URL: http://finskadamen.blogpspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0