Tisdag

God morgon allihop. Fast jag har ju vart vaken ett tag som vanligt. Haha. Även fast att klockan bara är 07.37. Haha. Usch, jag måste ha problem. Fast nej, idag va det faktiskt väckarklockan som väckte mig. Jag har glömt att stänga av den, så det måste jag komma ihåg att göra sen. Men ah, jag har fått i tvätt i maskinen, så den går för fullt. Sedan har jag också dammsugit hela mellanvåningen, så ska dammsuga här nere sen. Och sedan måste jag fixa lite annat också. Bland annat ett CV, plugg och fixa med glasögonen. Dom hjälper inte ett dugg. Jag kan inte ha dom här. Nu får jag ju ont i huvudet hur jag än gör, vare sig jag har glasögonen på mig eller inte. Och det är ännu drygare kan jag ju lova. Behöver annan styrka. Dom här är alltför starka för mig. Jag kan verkligen inte ha dom. Dom flesta säger att dom är alldeles för starka. Och då har ändå dom personerna glasögon. Så då kan man ju nästan tänka sig.

Aja, nu ska jag inte hålla på och gnälla på mina glasögon, även om jag tycker att dom optikerna har gjort helt fel. Dom om några borde ju veta att det inte går att vänja ögonen vid jätte starka på en gång, att man måste trappa upp hela tiden. Annars blir man ju nästan helt blind. Man ser dåligt både med glasögon och utan glasögonen till slut. Men blä, nu kom jag ju in på det igen. Det skulle jag ju inte.

Idag kommer familjen Pettersson hem igen. Fast jag vet inte när. Men nu har dom iallafall vart i Stockholm från i söndags. Och jag har kommit på att man inte ska lita på att dom ringer som dom säger att dom gör. Men ah, det är väll bara att vänja sig. Får aldrig åka iväg med dom heller så, det är också något man bara får vänja sig vid. Känns som att jag inte har någon lust att få turkietresa i studentpresent längre. Det blir inte samma sak. Och då kommer jag ju bara åka med mor. Det har jag inte heller någon lust till längre. Jag vill ju åka iväg med mina syskon. Det är ju det som är grejen. Eller åka iväg med kompisar också. Men men, man ska väll inte klaga. Jag får ju iallafall en resa för att jag bråkade på dom för att dom ska till turkiet nu i sommar och bara lämnar mig hemma. Visst, nu är ju dom snälla och låter mig ha hela underhållet så att jag kan fixa körkort, men ändå liksom. Nej, skitsamma. Jag hade inte kunnat betala en resa till turkiet iallafall, så ah, jag får väll vara nöjd med sommaren här hemma i Sverige. Jag ska ut och resa sen. Jag ska göra allt som jag vill göra, ingenting ska få hindra mig från det.

Men nej, nu ska jag fortsätta fixa här hemma..

Ciao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0