Söndag...

och som vanligt alla dagar så är det saker som ska göras så att man egentligen inte ska sitta och skriva i bloggen. Men nu är det ju såhär att jag vill skriva lite innan jag ska bli upptagen igen. Nu är det ju såhär, att det är söndag, och igår va det lördag. Dagen va kanske inte helt perfekt, men ah, så kan det ju vara ibland. Det värsta på hela dagen va nog allt det där negativa från den där personen. Jag höll på att koka över. Och jag tar ju åt mig så himla mycke hela tiden av all negativ kritik också, iallafall om det gäller mig och hur jag är och sådär. Det tar jag verkligen åt mig av, så när det kom det där "Ja, men du ser väll att hon är tjock" och sen tar tag i sidan på mig, då vart jag förbannad. Det va inte kul.
Men men, Ali kom iallafall över i natt . Det va trevligt, för jag ville verkligen träffa honom. Och innan det så va jag barnvakt också. Ungarna somnade klockan 10 och jag tänkte kolla på en film, men jag va så himla trött så jag somnade. Sen vaknade jag när mamma kom hem från krogen. Haha. Det va duktigt. Sen va jag ju inte så överdrivet trött då Ali hade kommit. Haha. Men men, så kan det ju vara ibland.
Idag är det iallafall pluggning som gäller, vilket jag har försökt fixa, men datorn är ju knäpp och jag tycker att arbetena är knäppa också. Och snart måste jag sticka till Sara också eftersom att vi ska till brukskyrkan och sjunga. Jag har inte så stor ork till det egentligen, menmen. Jag har lovat att komma, så då är det bara att komma också. Har även tavlor jag måste sätta upp, och lite annat. Men nu börjar det iallafall bli ordning här på mitt rum känner jag, och det är skönt.

Och för alla er som har missat (vilket jag hoppas på att ingen har) , så åkte ett tåg av spåret i fredags borta vid Virsbo. Kvart över fyra tåget från Västerås spårade ur i Virsbo, med hjälp av att ett traktorsläp stod på spåret. Tåget åkte in i släpet och åkte av spåret. Traktorsläp är ju ganska så tunga så dom rubbas ju inte från spåret när tåget kommer, som en personbil gör. Den åker ju med tåget framåt. Men inte ett traktorsläp. Så det va ca 50 personer på tåget som skadade sig ganska lindrigt. Det va ingen som omkom, så alla klarade sig med livet i behåll. Vissa med skrubbsår, andra med nått brutet. Jag är i livet iallafall, och hel. Jag skulle ha åkt med det tåget egentligen, men åkte med tåget en timme tidigare som tur var. Även så mina kompisar som jag vet som åkte tåg från Västerås. Så vi alla är hela och fina fortfarande.

Men nej, nu ska jag väll fundera på att göra mig klar så ska jag sticka till Sara och sedan upp till Brukskyrkan. Efter det blir det att försöka fixa allt plugg. Fattar ingenting av nånting, men men. Får försöka ändå.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0