Onsdag

God kväll allihop. Jag skrev ju aldrig nånting igår, men det va för att jag va tvungen att skynda till skolan på morgonen och sedan för att jag va på sjukhus hela eftermiddagen..
I skolan gick allting bra, om jag minns rätt. Jag tror det gjorde det iallafall. Men efter skolan när jag gick hem så kände jag att jag har ont i ögonen, men det övergick till att bara göra ont i ena ögat. Så när jag kom hem så tog jag lite smärtstillande, och gick och la mig en stund, men det hjälpte inte. Det gjorde så ont att jag satt och grät och visste inte vad jag skulle göra. Det kändes som att jag skulle kunnat riva ut hela ögat bara för att få det att sluta. Men så kom min syster över till oss och hon va så snäll att hon ringde till sjukhuset, så fick vi åka dit. Där kollade dom på det, men dom såg ingenting, och så sköljde dom mitt öga, men det blev inte bättre. Så vi fick en remiss till akuten i Västerås, så dit åkte jag och mamma. Och nu hade jag också hunnit bli illamående på grund av smärtan. Väl där så fick vi sitta ner ett tag, sedan fick jag träffa en sjuksköterska som kollade lite på ögat, och sedan ringde efter en ögonläkare. Åter igen fick vi sitta ner ett tag och vänta eftersom att det bara är jour på ögonläkarna på kvällen, så läkaren kan ju va vart som helst. Men efter en stund kom det iallafall en och vi fick gå till ett rum, som först va upptaget för att det låg en patient där inne, men dom tog ut den i korridoren. Väl där inne så kollade hon i ögat och sådär, och efter ett tag så sa hon det att jag hade början till inflammation i iris, och därför kunde man få såna smärtor i ögat. Sedan skrev hon ut ett recept på kortisondropp, som vi åkte och hämtade på apoteket. Sedan blev det att äta, för vi det här laget va vi väldigt hungriga, så det blev MAX. Och jag lovar, jag tror aldrig jag blivit så äcklad någon gång. Jag tog en kycklingburgare, och fy och fasa så fick jag ben i den! Det va riktigt äckligt kan jag ju lova. Men sedan åkte vi hem, så vi va hemma vid halv 10, och då va det bara att gå och lägga sig.

Idag har allting gått ganska så bra. Har dock fått lov att få hjälp med droppen. För jag kan inte droppa i i ögat själv, för då får jag typ som panik eller vad man ska säga, plus att jag inte ser om det kommer en droppe eller inte. Men det går ju bra hittills iallafall. Får ju hjälp av kompisar och av familjen. Det va ju tänkt också att jag skulle hinna sjunga idag, och hinna plugga, men jag har inte hunnit nånting av det idag hittills. Direkt när jag kom hem va det bara att hjälpa ungarna att fixa fint på deras rum, sedan iväg till Avesta för att köpa presenter till min lillbror eftersom att han fyller år imorrn, och sedan kom jag typ nyss hem. Och imorrn måste jag hinna ringa till L.M så att jag kan få öva låten med henne. Och så måste jag öva massa hemma också. Och blä, allting är så stressigt just nu. Jag har inte ens hunnit städa på mitt rum ännu, och det är mycket att fixa. För måste ju hinna plugga också. Men nej, nu ska jag väll försöka fixa allting här.

Ciao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0