Lördag

God morgon allihop. Ja, dagen började ju bra *not*. Vaknade vid 7, och Saga kom ner till mig också och snackade om att det va morgon så man skulle vakna. Sedan försökte jag somna om, men det gick ju inte så bra för jag kände att jag började få ont i huvudet. Jag får ont i huvudet om jag ligger för länge i sängen, och ont i ryggen också för den delen. Så jag gick väll upp och bäddade sängen och sådär. Satte på datorn och kollade lite. Sedan när jag skulle gå upp och äta frukost, tror ni det fanns frukost då eller? Nej, såklart inte. Det fanns bara två små skivor kvar av rostbrödet, så man har knappt ätit någon frukost nu heller. Sen då? Vad ska gå på tok sen då? Aja, det visar sig väll. Om inte det här bara var en början för att resten av dagen ska bli bra. Man kan ju hoppas på det också, att det är så.

Hmm, mamma och dom ska över till Avesta idag, för att hjälpa till med planeringen av bröllopet. Men frågan är om jag ska med eller inte. Jag har inte riktigt bestämt mig, för jag har ju ingen aning om hur länge dom ska vara där. Det är ju det som är kruxet också. Eftersom jag måste hinna plugga och träna idag också så kan jag ju inte vara borta hur länge som helst, det är ju det. Fast ändå så skulle jag behöva komma till Avesta så att jag kan köpa lite tvål och schampoo på ÖB. Det börjar ta slut här hemma, och man vill ju vara ren och fräsch. Plus att jag skulle behöva söka sommarjobb. Fast jag har märkt att jag ligger på latsidan med den saken. Aja, jag får söka genom kommunen sen när dom lapparna har kommit ut. Det är väll inte mer med det. Jag har ju försökt iallafall, och mer kan jag ju inte göra. Eller jo, jag kan försöka ännu mer. Kan ju försöka söka här i Fagersta också, och i Avesta. Jag tänker inte ge mig fören jag har ett sommarjobb. Jag måste verkligen ha ett jobb i sommar, annars kommer jag bli helt dum i huvudet. Jag behöver pengar. Nog för att jag säkert ska jobba på pappas hus och måla och sådär, men det får jag ju inte så mycket pengar för. Och det gör jag ju mest för att jag tycker det är kul. Jag älskar att hålla på och måla och bygga. Det finns inget som är roligare än det. Eller jo, det finns det säkert, men inte som jag kan komma på  just nu faktiskt. Nej, ärligt. Jag måste söka mer sommarjobb. Jag får ju inte ge upp redan. Jag har ju fått ut iallafall 3 - 4 CVn i Västerås. Dom flesta ställen där har ju fullt och klart redan, så det är ju jätte svårt att få tag på sommarjobb där. Det är ganska svårt att få tag på sommarjobb överhuvudtaget. Men som sagt så gick jag ju till Carlings också. Jag hoppas verkligen på att dom ska ringa och ha dit mig på intervju. Men ah, det är bara att hoppas. Men jag måste ju fortfarande söka fler jobb, för det är ju inte säkert att jag får det jobbet. Dom kanske hittar andra som verkar vara jätte bra innan mig liksom. Så man får ju inte alltid leva på hoppet heller. Då kommer man ju ingenstans här i världen.

Nej, nu ska jag försöka fixa lite tror jag. Iallafall ta fram kläder först och främst så att jag har nått att sätta på mig. Sedan får vi se om jag hinner plugga nånting innan mamma och dom ska till Avesta. Det gäller ju att jag bestämmer mig ganska snart om jag ska med eller inte.

<3

Kommentarer
Postat av: jaana

vemere som ska gifta sig??

2009-04-18 @ 16:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0