Blä för jobb !

Så segt ! Förstår inte att det ska vara fullt överallt. Har sprungit runt både idag och igår och försökt få massa sommarjobb och grejer. Det går ju inte. Hur tidigt har folk vart ut egentligen för att få dessa jobb? Aja, jag får hoppas på att Carlings hör av sig. Det kändes bra när jag pratade med dom där iallafall. Och det är väll bara att fortsätta söka. Ska testa här i Fagersta också och i Avesta, får hoppas på lite tur där också. Det är verkligen inte lätt att söka jobb kan jag ju säga. Men det är skönt iallafall att man kan gå dit och söka och slipper ringa. För jag tycker verkligen inte om att ringa runt, det är det värsta jag vet. Tycker bättre om att gå dit och träffa personen in real.

Glömde gå in med glasögonen också, så får väll försöka köra med dom ett tag till, och sticka dit någon dag då jag inte har nånting för mig. Kanske då jag ska till Barkaröskolan igen? Det blir ju nästa vecka i så fall. För allvarligt talat så klarar jag inte av att ha dom här glasen, och det känns helt värdelöst om vi har släng ut dessa pengar på något som jag inte kan ha. Det kostade ju en hel del med glasögonen kan jag ju lova.

Ja, jag har precis kommit hem från Västerås nu iallafall. Det har vart trevligt att vara där kan jag ju säga iallafall. Va hemma hos E , och jag skrattade en hel del igår också. Haha. Han är ju bra knasig han den där.  Haha. Jag tog hans jacka och han tog min jacka, sen gick vi ner till affären, och där stod Samed och han skrattade också en hel del. Det va verkligen kul. Haha. Nej, men det har verkligen vart trevligt och skönt att vara i Västerås. Önskar man va där mycket mer än vad man är. Längtar så himla mycket bort från den här staden nu. Man känner sig helt bortkommen här, som att man inte hör hit liksom. Men men, det är väll sånt man får leva med. Eller ah, jag har levt med det ett tag nu men men..

Nej, nu måste jag snart sticka till affären om jag ska göra någon mat idag. Haha. Och om jag ska kunna köpa påskäggen till mina småsyskon. Och så hoppas jag på att bror min och hans tjej kommer hit på lördag. Det skulle vara super trevligt.

Min bror kom på dopet förresten. Jag blev lite förvånad, för han brukar inte vilja gå in i en kyrka och sådär. Men det va mycket trevligt. Känns som att det bara händer trevliga saker här just nu, och det känns ju bra fast ändå inte, för då vet man att det snart kommer vända, att det snart kommer komma något som man inte tycker är lika trevligt.

Men nej, nu ska jag sticka till affären..

Ciao <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0